INFORMATIEMIDDAG

Woensdag 18 mei is er een informatiemiddag voor geïnteresseerden van Dalemse Veste! Op deze informatiemiddag kunt u nader kennis maken met het project, uw vragen stellen en kunt u een bezoek brengen aan de bouwplaats.

Let op: Voor een bezoek aan de bouwplaats dient u zich aan te melden in verband met beperkt aantal plaatsen. U kunt zich aanmelden via contact@dalemseveste.nl

18/05/2022
13.00 tot 15.30 uur
Informatiecentrum Hoog Dalem
Breng mij naar de website
FAQ - Dalemse Veste
5;

FAQ

Algemeen

Ik heb interesse, hoe kan ik me aanmelden?

U kunt zorgeloos leven bij Dalemse Veste. U beschikt over een spiksplinternieuw​, levensloopbestendig en luxe afgewerkt appartement en hoeft niet meer te verhuizen. De appartementen zijn zo ingedeeld en ingericht dat u hier ook kunt blijven wonen wanneer u in de toekomst zorg nodig heeft.

Wat kan ik verwachten van wonen bij Dalemse Veste?

U kunt zorgeloos leven bij Dalemse Veste. U beschikt over een spiksplinternieuw​, levensloopbestendig en luxe afgewerkt appartement en hoeft niet meer te verhuizen. De appartementen zijn zo ingedeeld en ingericht dat u hier ook kunt blijven wonen wanneer u in de toekomst zorg nodig heeft.

Wat is het voordeel voor mij om te verhuizen naar Dalemse Veste?

  • U heeft geen groot onderhoud meer aan uw woning​; geen vervanging van dak, buiten schilderwerk, etc. Dat doen wij voor u.
  • U heeft een duurzaam appartement. De appartementen zijn volledig gasloos​ en er liggen zonnepanelen bij Dalemse Veste op het dak.
  • U heeft meer tijd over voor dingen die u belangrijk vindt. U kunt doen wat u wilt. Zo hoeft u bijv. de tuin niet te onderhouden. Als u wilt kunt u wel tuinieren​ in de gezamenlijke leeftuin.
  • U kunt mensen ontmoeten als u dat wilt in de gemeenschappelijke ruimte​.
  • Wanneer het nodig is kunt u gebruik maken van services en zorg.

Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

Iedereen die zich heeft ingeschreven, voldoet aan de gestelde inkomenseisen én de gevraagde documenten heeft geüpload, wordt meegenomen in de toewijzingsronde. Aan de hand van de inkomenseis, woningvoorkeuren en volledigheid van het dossier wordt de woning toegewezen aan de meest geschikte kandidaat.

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, de servicekosten zijn € 65,- per maand.

Zijn de huurprijzen inclusief of exclusief warmte, water en licht?

De huurprijzen zijn exclusief. Dit betekent dat u zelf nog verantwoordelijk bent voor het afsluiten van een contract met een energieleverancier en de waterleverancier.

Kan ik het appartement bezichtigen?

U bent vast nieuwsgierig hoe de appartementen eruitzien. U kunt zich aanmelden voor een van onze bezichtigingen op het bouwterrein die elke woensdagmiddag plaats vinden. Daarnaast kunt u op de website impressiebeelden, foto’s en plattegronden vinden.

Wanneer worden de appartementen opgeleverd?

De appartementen worden naar verwachting in het derde kwartaal van 2022 opgeleverd. Omdat de woningen nog in aanbouw zijn, is dit een prognose. Uiteraard houden we u op de hoogte van de bouwvorderingen.

Aanmelden

Zijn er aanmeldkosten?

U hoeft geen aanmeldkosten te betalen. Ook zijn er geen bemiddelingskosten of courtage verschuldigd.

Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens en documenten?

Wij verwerken persoonsgegevens om aan onze verplichting richting de verhuurder te voldoen. Dit doen we uiteraard in overeenstemming met de geldende wettelijke verplichtingen. Wilt u hier meer over weten? Lees dan onze privacyverklaring op de website.

Huurvoorwaarden

Wat zijn de inkomensrichtlijnen om te kunnen huren?

Om een woning te kunnen huren is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. De volgende inkomensrichtlijnen zijn hiervoor opgesteld:

  • Gepensioneerden hebben vanwege de lagere belastingdruk een minimaal bruto maandinkomen van 3 keer de maandhuur nodig.
  • Indien u nog in loondienst of ZZP’er bent, is het een vereiste dat uw bruto maandinkomen minimaal 3,5 keer de maandhuur bedraagt.
  • Bij twee inkomens telt het tweede inkomen voor 50% mee.
  • Vakantiegeld, vaste bonussen en een dertiende maand mogen bij het bruto jaarinkomen worden opgeteld.

Wilt u meer informatie over de inkomenseisen en de huurvoorwaarden. Kijk dan bij Procedure & voorwaarden.

Welke documenten moet ik aanleveren?

Tijdens het aanmeldproces worden documenten opgevraagd. Dit zijn voornamelijk documenten ter onderbouwing en controle van uw inkomen, vermogen en identiteit. Welke documenten dit zijn, is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Dit kunt u bekijken in uw accountomgeving.

Is het mogelijk om te huren met een garantstelling?

Er wordt geen garantstelling van derden geaccepteerd. Vanwege de extra risico’s die een garantstelling met zich meebrengt, is het van belang dat huurders zelfstandig de huur kunnen betalen.

Wat is de minimale huurtermijn?

De huurovereenkomst wordt aangegaan voor de minimale termijn van twaalf maanden en wordt daarna automatisch verlengd. Na deze twaalf maanden geldt dan een opzegtermijn van één kalendermaand.

Is er een waarborgsom van toepassing?

Standaard wordt een waarborgsom van één keer de maandhuur gevraagd. In specifieke gevallen, bijvoorbeeld bij een tijdelijke arbeidsovereenkomst, wanneer u een eigen bedrijf heeft of niet volledig aan de gestelde (inkomens)eisen voldoet, zal een waarborgsom van meer dan één keer de maandhuur worden gevraagd.

Afwerking

Hoe worden de appartementen afgewerkt?

De wanden in het appartement worden behangklaar opgeleverd, met uitzondering van de sanitaire ruimte(n) deze wanden zijn voorzien van tegelwerk. De plafonds zijn voorzien van wit spuitwerk, daar hoeft u niets meer aan te doen. Ten slotte ligt er een geëgaliseerde dekvloer in de woning met vloerverwarming en vloerkoeling. Naar eigen wens dient u nog een afwerkvloer aan te brengen. Voor een optimaal wooncomfort adviseren wij bij uw keuze van uw afwerkvloer rekening te houden met vloerverwarming en vloerkoeling.

Hoe is de keuken afgewerkt?

De appartementen zijn voorzien van een moderne witte hoogglans keuken. De keuken is voorzien van hoogwaardige inbouwapparatuur waaronder een inductiekookplaat, afzuigkap, koelkast, combi-oven en een vaatwasser. De keukenopstelling verschilt per woning en staat ingetekend op de woningplattegrond.

Hoe zijn het toilet en de badkamer afgewerkt?

De badkamer is luxe afgewerkt met een douche, vrijhangend toilet, wastafel en spiegel.

Hoe zijn de wanden, vloeren en plafonds afgewerkt?

De wanden in het appartement worden behangklaar opgeleverd, met uitzondering van de berging en toiletruimte. U kunt de wanden naar eigen smaak schilderen. De plafonds zijn voorzien van wit spuitwerk.

Er ligt een geëgaliseerde dekvloer in de woning. Als huurder kunt u zelf naar eigen smaak een vloer, zoals een laminaat of PVC-vloer, leggen. De vloeren zijn voorzien van vloerverwarming.

voorzieningen

Over welke gemeenschappelijke voorzieningen beschikt Dalemse Veste?

Bij Dalemse Veste beschikt u over diverse gemeenschappelijke voorzieningen. Zo kunt u gebruikmaken van de grote leeftuin, de gezamenlijke huiskamer met biljarttafel en het terras.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Uw auto kunt u parkeren in de inpandige parkeergarage op de begane grond van het gebouw​. U beschikt over een eigen parkeerplaats.

Waar kunnen bezoekers hun auto parkeren?

Er is voldoende parkeergelegenheid direct voor het wooncomplex. Bezoekers kunnen ​hier gratis parkeren.

Is er een externe bergruimte om bijvoorbeeld te klussen of voor extra opbergruimte?

In het appartement bevindt zich een zeer royale bergruimte. Deze bergruimte kunt u benutten zoals u dat wilt en biedt plaats voor al u gereedschappen, voorraad, stofzuiger, wasrek, poetsmiddelen, etc. De berging is zowel vanuit het appartement als de algemene gang bereikbaar. Het voordeel is dat u direct alles bij de hand heeft.

Is er een bergruimte voor elektrische voertuigen en elektrische fietsen?

Op de begane grond is er een grote gemeenschappelijke ruimte om u elektrische fietsen op te laden.

Waar kan ik mijn fiets parkeren?

Op de begane grond is er een speciale overdekte fietsenstalling waar u uw fiets veilig kunt stallen.

Bewoners

Wie worden straks mijn buren?

Er wonen mensen in diverse leeftijdscategorieën. Er zijn zowel echtparen, als alleenstaanden. Er zijn zowel werkenden, als mensen die van hun pensioen genieten. Daarnaast bevindt zich in Dalemse Veste ook een zorgkantoor van Rivas.

Over de Zorglinie

Welke specialisten zijn gevestigd in de Zorglinie?

In de Zorglinie zijn verschillende specialisten zoals huisarts, tandarts, fysiotherapie en BENU apotheek gevestigd.

Wat is de afstand tot de Zorglinie?

Ongeveer 20 – 50 meter.

Welke huisartsen komen er in de Zorglinie?

Dokter Lamers en Dokter Griep.

Dokter Lamers kunt u bereiken via 0183 – 63 41 63 of bezoek de website via deze link.
Dokter Griep kunt u bereiken via 0183 – 63 63 08 of bezoek de website via deze link.

Welke apotheek vestigt zich in de Zorglinie?

Dat is BENU apotheek. U kunt deze telefonisch bereiken via 0183 622 661.

Zorg en services

Ik heb geen zorg of services nodig. Kan ik dan wel bij Dalemse Veste wonen?

Ja, dat kan zeker. Het aanbod voor zorg en services (zoals schoonmaak, etc​.) is optioneel.

Wat nu als mijn partner in de toekomst zorg nodig heeft en ik heb geen zorg of hulp nodig. Kan ik dan samen met mijn partner blijven wonen bij Dalemse Veste?

Ja, dat kan zeker. Dalemse Veste biedt juist de mogelijkheid voor echtparen om bij elkaar te blijven wonen. De appartementen zijn zeer geschikt ​voor eventuele zorgvraag in de toekomst.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan hier.